Już za tydzień – 21.04.2015 roku rusza nowy algorytm Google oceniający strony pod kątem ich funkcjonowania w urządzeniach mobilnych.

Niektórzy twierdzą, że może to być „Mobilegedon” (http://searchenginewatch.com/sew/how-to/2398591/-mobilegeddon-is-coming-on-april-21-are-you-ready), który wywróci wyniki wyszukiwania do góry nogami. Czy tak się stanie, będziemy wiedzieli zapewne już pod koniec kwietnia. Ale póki co mamy jeszcze chwilę na to, żeby poprawić swoją stronę i zyskać na zmianach wprowadzanych przez Google.

Już teraz możemy sprawdzić swoje strony w specjalnej witrynie stworzonej wyłącznie dla celów weryfikacji zgodności stron z urządzeniami przenośnymi:

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Nasza strona, żeby przejść test, powinna być responsywna, to znaczy dostosowywać się do urządzeń mobilnych, tak aby wyświetlana strona nie przekraczała szerokości ekranu smartfona czy tabletu (stąd coraz większa popularność stron przewijanych w dół), grafika wczytywała się odpowiedno szybko, a czcionki były czytelne nawet na ekranie kilku-calowym.

Więcej informacji na temat znajdziecie na angielskojęzycznej stronie Google:

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html

A tutaj jest też artykuł po polsku na onecie:

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/media/google-zmienia-rynek-mobile-zobacz-co-cie-czeka/72yct