Jednym z powodów dla których klienci mogą być niechętni do dokonywania zakupów na naszej stronie (lub nawet przeglądania tej strony) jest niepewność co do bezpieczeństwa danej strony.

Aktualnie, już prawie wszystkie przeglądarki (np. Chrome, Firefox, IE) dbają o to, aby odwiedzający stronę wiedzieli czy strona jest bezpieczna czy nie. Informacja ta jest prezentowana w prosty, graficzny sposób w postaci kłódeczki (otwartej, zamkniętej, przekreślonej, zielonej, żółtej, etc.) przy nazwie strony w pasku wyszukiwania, tak że ktoś kto odwiedza stronę od razu może zauważyć czy powinien się obawiać danej strony, czy może po niej spokojnie surfować.

Jeżeli chcemy aby nasza strona była bezpieczna musimy zadbać o to aby miała ona certyfikat SSL (zazwyczaj jest on płatny, ale jego cena jest przystępna).

Ważne jest też, abyśmy uważnie sprawdzili stronę pod kątem zawartości, gdyż czasem może ona zawierać tak zwany „mieszany content”, czyli treść, która częściowo jest zabezpieczona, a częściowo nie (np. obrazki). Taki mieszany content również powoduje wzbudzenie sygnału niebezpieczeństwa (odpowiednia kłódeczka) w przeglądarkach. A to powoduje zaniepokojenie wśród czytelników. Dlatego warto i tą kwestią się zająć na swojej stronie.

Więcej na ten temat możecie poczytać na stronach:

https://developers.google.com/web/fundamentals/security/encrypt-in-transit/why-https?hl=en

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Security/Mixed_content/How_to_fix_website_with_mixed_content

https://support.mozilla.org/pl/kb/wplyw-niebezpiecznej-zawartosci-na-bezpieczenstwo