Kilka dni temu na stronie MOZ pojawił się ciekawy wpis na temat „Searcher Task Accomplishment” (czyli tłumacząc na polski: „sukcesu działania poszukiwacza” ).

 

W ramach „piątku z białą tablicą” autor analizuje styl działania i potrzeby Google oraz sugeruje, że „sukces działania poszukiwacza” może być jednym z najważniejszym wskaźników (choć wskaźnikiem nie-bezpośrednim) przyczyniających się do ustalania pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Autor stwierdza, że dla Google ważne może być czy internauci korzystający z usług ich wyszukiwarki są usatysfakcjonowani z tego co znajdują w linkach znajdujących się na szczycie listy, to znaczy czy po wejściu na daną stronę rozszerzają, zmieniają swoje wyszukiwanie czy raczej wracają do listy i odwiedzają kolejną stronę dla tego samego zapytania.

Analiza trzeba przyznać jest całkiem ciekawa i być może faktycznie dla Google to może być istotne, dlatego warto pomyśleć nad tym czy nasza strona realizuje potrzeby internautów i zmodyfikować ją odpowiednio jeżeli znajdziemy na niej coś wartego poprawienia.

Tutaj cały wpis z uwagami autora: https://moz.com/blog/searcher-task-accomplishment

Powodzenia.