Reklama Google to świetny sposób na zareklamowanie naszego biznesu. Dzięki odpowiedniemu skalibrowaniu reklamy, będzie widoczna dla jak największej grupy docelowe, która może być zainteresowana naszymi produktami lub usługami. Linki sponsorowane Google Ads (dawniej Google AdWords) to przyjazny dla budżetu i efektywny sposób na reklamę.

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • Jak można reklamować się w wyszukiwarce google?
  • Czym są reklamy Google Ads?
  • Dlaczego linki sponsorowane google są takie ważne?
  • Czy kampanię linków sponsorowanych można stworzyć samodzielnie?

Zaplanowana specjalnie dla naszego biznesu reklama google ads pozwoli na wyróżnienie naszej działalności w wyszukiwarce google. Atutem kampanii reklamowych w wynikach wyszukiwania jest to, że dość szybko możemy zobaczyć jej pierwsze efekty.

Czym są̨ linki sponsorowane?

Wspomniane linki sponsorowane to płatne reklamy w formie odnośników. Najpopularniejsze kampanie linków sponsorowanych to te tworzone w systemie Google Ads. Reklamy są zamieszczane w różnych miejscach ekosystemu Google, takich jak wyszukiwarka Google, inne serwisy Google (np. Youtube), na stronach i aplikacjach partnerów Google (strony będące członkami systemu reklamowego Google Adsense). To kampania typu PPC (Pay Per Click), czyli ponosisz jej koszty tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w link sponsorowany (aczkolwiek niektóre formy reklamy można skonfigurować, aby płatność była za wyświetlenie reklamy).

Jak działa kampania linków sponsorowanych w wyszukiwarce?

Kampania linków sponsorowanych w wyszukiwarce od  Data Masters pozwala na wyróżnienie naszego biznesu i szybkie pozyskanie potencjalnych klientów. Linki sponsorowane w kampanii Adwords wyświetlają się na liście wyników wyszukiwania na frazę powiązaną z naszą kampanią. W zależności od jakości, tematyki naszej reklamy i maksymalnej stawki za kliknięcie linki są widoczne nad organicznymi wynikami wyszukiwania (zwykle to 4 reklamy tekstowe) obok wyników organicznych, a także pod nimi. Szybko „wpadają w oko”. Dzięki dobremu ustawieniu reklamy wyświetlają się odpowiedniej grupie odbiorców.

Przy każdym wyświetleniu odpowiedniej frazy kluczowej, następuje „licytacja” pomiędzy zainteresowanymi reklamodawcami. Reklama, która według algorytmu jest najbardziej dopasowana do danej tematyki przy odpowiednio skonfigurowanej maksymalnej stawce, wyświetli się najwyżej. Reklamy z niższą stawką lub mniej dopasowane wyświetlą się niżej.

Reklamodawca bierze udział w licytacji kolejnych wyświetleń aż do momentu, gdy wyczerpie się budżet dzienny kampanii reklamowej.

Jakie korzyści daje zlecenie prowadzenia kampanii linków sponsorowanych?

Do stworzenia i prowadzenia kampanii linków sponsorowanych najlepiej zatrudnić wyspecjalizowaną w tym zakresie firmę. Pracownik firmy podpowie nam w jaki sposób ustawić kampanię, tak aby była jak najbardziej skuteczna.

Optymalizacja kampanii zależy od wielu czynników, które dla przeciętnego użytkownika Internetu mogą być skomplikowane. Pierwszym etapem konfiguracji kampanii reklamowej jest dobór odpowiednich słów kluczowych, oraz obszaru, na jakim kampania reklamowa będzie wyświetlała się użytkownikom (może to być kampania ogólnopolska, lokalna, jak i światowa). Specjalista od kampanii Google Adwords podpowie nam, jakie słowa będą dla nas najbardziej odpowiednie. Wszystkie frazy powinny być posegregowane i ułożone w grupy reklam, aby treści reklamowe były najbardziej dopasowane do treści wyszukiwanych przez użytkowników.

Po wybraniu fraz należy skonfigurować treści reklamowe. Każda reklama zbudowana jest z nagłówka, opisu i linka reklamowego. W każdym z tych elementów powinny się znaleźć odpowiednie frazy kluczowe, treści reklam obwarowane są też różnymi zasadami ustalonymi przez Google. Warto zlecić ten etap specjaliście, aby potem nie mieć nieoczekiwanych problemów już podczas uruchomienia kampanii.

Ostatnim etapem jest uruchomienie kampanii, a także jej ciągła optymalizacja. Specjalista na bieżąco analizuje frazy, na jakie wyświetla się reklama, eliminuje te niepowiązane z naszą działalnością, jak i dodaje nowe, które wcześniej nie przyszły nam do głowy. Dzięki temu koszt naszej kampanii z czasem jest coraz bardziej zoptymalizowany, a my mamy więcej klientów za mniejszą cenę pojedynczego kliknięcia. Zamiast tracić na to czas, lepiej powierzyć to zadanie ekspertom, a samemu zając się obsługą naszych nowo pozyskanych klientów.