Urządzenia oraz akcesoria Apple możemy naprawić wszędzie, jednak może to nieść za sobą nieprzyjemne konsekwencje. Wyjaśniamy, dlaczego lepiej udać się do autoryzowanego serwisu i co to oznacza dla naszego sprzętu.

Autoryzowane serwisy Apple cechuje duża ekskluzywność oraz dostęp zarówno do oryginalnych podzespołów, jak i know-how. Wyjaśniamy najważniejsze różnice między wizytą u oficjalnego partnera Apple, a jakimkolwiek innym serwisem, który świadczy usługi naprawy urządzeń z charakterystycznym logo jabłka.

Tylko oryginalne części Apple

Najważniejsza różnica między autoryzowanym serwisem a jakimkolwiek innym miejscem, które oferuje naprawę urządzeń Apple to dostęp do oryginalnych części. I nie chodzi tu nawet o pewność, że renomowany serwis wykorzystuje wyłącznie oryginalne podzespoły zamiast chińskich zamienników. W przypadku Apple na oryginalne części możemy liczyć wyłącznie w autoryzowanym serwisie. Jeżeli inny punkt naprawy zapewnia, że ma dostęp do fabrycznych podzespołów Apple, to albo kłamie, albo montuje używane części.

Podobnie jest z know-how na temat wymiany poszczególnych części. Apple pilnie strzeże wiedzy dotyczącej właściwego przebiegu napraw. Filmy instruktażowe, które pokazują np. wymianę baterii, są udostępniane wyłącznie pracownikom autoryzowanych serwisów. Inni serwisanci mogą co najwyżej korzystać z tutoriali na YouTube lub działać intuicyjnie.

Co znajdziesz wyłącznie w autoryzowanym serwisie Apple?

Autoryzowane serwisy Apple, takie jak Cortland, posiadają specjalne certyfikaty współpracy z amerykańskim potentatem. Apple dostarcza takim punktom oryginalne oznaczenie z logo, wiedzę na temat swojej technologii oraz części zamienne i narzędzia. Wyłącznie w takich miejscach można np. przeprowadzić testy diagnostyczne, które pozwolą dokładniej określić przyczynę problemu iPhone’a czy iPada.

W autoryzowanym serwisie pracują certyfikowani technicy, którzy na bieżąco odbywają szkolenia w zakresie najnowszych rozwiązań Apple. Dzięki temu nie musimy mieć obaw, że pracownikom zabraknie wiedzy na temat np. wymiany ekranu iPhone’a 13 Pro Max.

W serwisach realizowane są również tzw. plany naprawcze. Chodzi tu o wymianę wadliwych podzespołów, które w pewnym czasie trafiły do produkcji. Na stronie Apple można znaleźć listę takich planów i nieodpłatnie dokonać naprawy w serwisie.

Jak naprawić sprzęt Apple w autoryzowanym serwisie?

 

Kolejny plus napraw w autoryzowanym serwisie Apple to fakt, że oddanie sprzętu do naprawy nie wymaga od użytkownika posiadania dowodu zakupu. Brak faktury czy paragonu często bywa przeszkodą do skorzystania z naprawy gwarancyjnej. W Apple jest inaczej. Wewnętrzny system na bieżąco monitoruje, czy dane urządzenie ma ważną gwarancję. Wystarczy odczytać numer seryjny z urządzenia. Dzięki temu nawet jeśli zepsuty iPhone był prezentem i nie posiadamy dowodu zakupu, można bez problemu skorzystać z okresu gwarancyjnego. Ważny w tej sytuacji jest tylko jeden aspekt. Poza zgłaszaną usterką, sprzęt musi być sprawny. Jeśli zaniesiemy do serwisu iPhone’a, który ma zepsuty obiektyw, ale jednocześnie urządzenie będzie miało pęknięty wyświetlacz (uszkodzenie mechaniczne, którego nie obejmuje gwarancja), sprzęt nie będzie naprawiony w ramach gwarancji. Trzeba najpierw usunąć uszkodzenie powstałe z winy użytkownika, a dopiero potem skorzystać z gwarancji na usterkę obiektywu.

W autoryzowanych serwisach Apple można też odpłatnie wykonać naprawy pogwarancyjne. W przypadku starszych urządzeń warto jednak sprawdzić na stronie Apple, czy dany sprzęt nadal ma wsparcie producenta. Do części starszych modeli, wycofanych ze sprzedaży, nie produkuje się podzespołów, wobec czego naprawa jest niemożliwa. Dobrze też upewnić się, jakie naprawy można wykonać po wygaśnięciu gwarancji. Dla przykładu w przypadku iPhone’a są to wyłącznie wymiana baterii, wymiana wyświetlacza lub po prostu wymiana telefonu na nowy.

Bardzo istotną informacją jest to, iż jeśli naprawa dokonywana jest poza gwarancją, ale w okresie jej trwania, np. rozbity ekran, wówczas użytkownik nie traci gwarancji producenta i dalej może z niej korzystać jeśli wystąpią jakiekolwiek usterki.

Jeśli natomiast naprawia urządzenie po terminie gwarancji, przykładowo dokonuje wymiany baterii w starszym iPhonie, otrzymuje 90 dni gwarancji.

Ponadto dokonując naprawy w Autoryzowanym Serwisie Apple telefon nie traci swoich właściwości, np. po wymianie baterii iPhone wciąż zachowuje swoje właściwości wodoszczelności.

Autoryzowane serwisy Apple takie jak te, funkcjonujące przy salonach Cortland, można znaleźć w specjalnej bazie na stronie producenta. Można też zainstalować specjalną aplikację Wsparcie Apple, dzięki której można opisać swój problem i umówić naprawę w wybranym serwisie.