telefon robienie zdjęcia

Na początku sprawa może wydawać się prosta- bierzemy na tapetę pierwszy lepszy portal społecznościowy i zakładamy tutaj stronę firmową. Od czasu do czasu coś publikujemy i zabieramy grono fanów. W praktyce, tak prowadzona kampania nie daje rezultatów, a mocniejsze zaangażowanie w jej prowadzenie wymaga wiedzy oraz poświęcenia, a przede wszystkim- czasu i systematyczności. Zniechęceni odstawiamy media społecznościowe na boczny tor, a pytani o tę formę reklamy mówimy, że nie okazała się w naszym przypadku skuteczna. Dlatego też, aby taki scenariusz nie stał się udziałem naszej firmy, warto już na wstępie poczytać o tym, na czym naprawdę może polegać prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych. Dopiero potem możemy podjąć decyzję, co do tego, czy będziemy w stanie samodzielnie ją zrealizować, czy może lepiej zatrudnić do tego celu profesjonalną agencję taką jak brandbay.pl. Większość przedsiębiorców ma bowiem świadomość potencjału, jaki tkwi w reklamie na portalach społecznościowych. Pytanie, czy chcemy ten potencjał wykorzystać i czy jesteśmy skłonni wydzielić na ten cel odpowiedni budżet.

Projekt i początkowe założenia są bardzo ważne

To jest zazwyczaj to, co wyróżnia pracę agencji od pracy amatorów- opracowanie projektu i strategii, refleksja nad tym, co chcemy osiągnąć, określenie celów oraz budżetu wraz z harmonogramem zadań. Takie rozpisanie kampanii pozwala później na pewną systematyczność i podążanie według planu. Podczas rozpisywania projektu możemy też szczegółowo określić grupę docelową oraz w sposób refleksyjny zastanowić się, w jaki sposób formułować przekaz. Zdefiniowanie person pozwala na lepsze dostosowywanie przekazu do określonych grup odbiorców. Dzięki temu reklama może celować dokładnie tam, gdzie powinna, a co za tym idzie- żadne działania nie są przypadkowe, a przekaz może być znacznie bardziej angażujący.

Czas, konsekwencja i specjalistyczna wiedza

Jeśli więc już uświadomimy sobie, jak wiele czasu kosztuje profesjonalne prowadzenie takiej kampanii- możemy dość do wniosku, że lepiej tę kwestię pozostawić profesjonalnej agencji. Bowiem obok samej warstwy tekstowej i kreatywności przy kolejnych publikacjach, dobrze jest też pracować nad atrakcyjnością przekazów poprzez zdjęcia czy grafiki, co również wymaga wiedzy i umiejętności. Dodatkowo, nawiązywanie dyskusji z użytkownikami i ciągła obecność w mediach społecznościowych to tak czasochłonne zadanie, które jest wręcz niemożliwe do wykonania dla kogoś, kto ma na głowie prowadzenie firmy.