Jeżeli będziecie kiedykolwiek projektowali witryny sklepowe, pamiętajcie o tych kilku najważniejszych kwestiach związanych z designem takich stron:

– po pierwsze, strona powinna mieć atrakcyjny wygląd graficzny: ogólny szablon strony, zdjęcia produktów, ikony (np. koszyk, kontakt, metody płatności, etc.),
– strona powinna być przyjazna dla użytkownika,
– strona powinna mieć jasne kategorie towarów: ze względu na produkty (elektronika, spożywcze, etc.), ze względu na odbiorców (dla mężczyzn, dla kobiet, dla dzieci, etc.),
– produkty powinny być ustawione na stronie wizualnie w jakimś konkretnym porządku (np. tematycznie – najpierw elektronika użytkowa, później sprzęt AGD, później meble, później książki, etc.),
– na stronie powinna być możliwość segregowania produktów: po cenie, po nazwie, po producencie, po popularności,
– na stronie powinna też być wyszukiwarka towarów,
– postarajcie się o przynajmniej dwa zdjęcia każdego produktu oraz o możliwość powiększenia tych zdjęć,
– dobrze żeby była na stronie informacja o koszyku (produkty, wartość) i o ewentualnych promocjach z koszykiem związanych (np. „jeszcze 100zł i promocja – darmowy transport),
– powinniście też zadbać, żeby mieć miejsce na reklamy i promocje, którymi mogą być zainteresowani producenci lub o których będziecie chcieli informować klienta,
– możecie umieścić na stronie informacje o najlepiej sprzedających się produktach,
– możecie używać przekreślonych cen oznaczających promocję,
– zadbajcie, żeby wyraźnie widoczne były informacje o płatnościach: karty kredytowe, paypal, przelewy,
– umieśćcie na stronie informacje o transporcie, dowozie towarów, przesyłkach, etc.,
– umieśćcie wyraźnie widoczne informacje kontaktowe – tak żeby ludzie wiedzieli, że to nie sklep widmo, że nie stracą w nim swoich pieniędzy,
– jeśli posiadacie stronę na Facebooku, umieśćcie odnośnik do tej strony,
– możecie dodać informacje o tym jak można dojechać do sklepu (np. ze wskazaniem na mapce Google),
– dodajcie opinie innych użytkowników, żeby ludzie wiedzieli, że ktoś już korzystał ze sklepu i był zadowolony oraz umieśćcie formularz do zostawiania opinii przez klientów,
– możecie dodać też informacje o producentach, których produkty sprzedajecie – logo tych producentów (jeżeli producent nie zabrania umieszczania jego logo na stronach sklepów)

Zwróćcie też uwagę na to jak szybko z głównej strony klient może dojść do strony na której będzie mógł zapłacić za zakupiony towar – im mniej kroków tym lepiej.
Jeżeli nie czujecie, że to konieczne, unikajcie zmuszania klientów do rejestracji na Waszej stronie – to może zniechęcać.

I tyle ogólnych uwag na początek. Powodzenia.