Krajobraz e-handlu zmienia się z każdym rokiem, lecz jeden trend jest szczególnie zauważalny – coraz większy wzrost zainteresowania konsumentów zakupami internetowymi. Taka sytuacja powoduje, że wiele osób decyduje się otworzyć własny sklep online, by skorzystać na tym boomie. A że warto, pokazują najważniejsze zalety. Poznajmy je!

Rynek online – rośnie w siłę i jest odporny na różne kryzysy!

To właśnie ten główny powód, czyli rozwój e-handlu w Polsce i na świecie, powinien skłonić niezdecydowanych do spróbowania swoich sił w obszarze online. To najszybciej rozwijający się rynek, którego nic nie potrafi złamać, nawet pandemia i globalny lockdown. Ten kryzys zresztą tylko przyśpieszył odchodzenie od zakupów tradycyjnych na rzecz internetowych, bo nie mając łatwego dostępu do oferty punktów stacjonarnych, klienci coraz chętniej sięgali po to, co mają do zaoferowania sklepy działające online.

Dane za rok 2020 to potwierdzają – Polacy dokonali zakupów na ponad 15,3 mld EUR, aż o 31,4% więcej niż w 2019 roku. Te wyniki świadczą o tym, że polski rynek e-commerce zalicza się do najbardziej dynamicznie rosnących rynków na Starym Kontynencie!

Gotowy sklep internetowy to ogromna minimalizacja kosztów!

Jak widzisz, rynek e-commerce zachęca do działania i znalezienia w nim swojego miejsca. A przecież jego szybki wzrost to tylko jedna z zalet. Kolejną są niskie koszty uruchomienia swojego biznesu, zwłaszcza gdy interesują cię gotowe sklepy internetowe (https://www.idosell.com/pl/uslugi/wdrozenie-sklepu-internetowego/sklep-pod-klucz/). Stworzysz własny sklep w prostym modelu SaaS (Software as a Service), który nie generuje dużych kosztów, co ma ogromne znaczenie na samym początku, gdy jeszcze nie wiemy dokładnie, czy pomysł na biznes się obroni. Warto też wspomnieć o braku innych kosztów – nie musimy na przykład płacić za wynajem powierzchni magazynowej czy ponosić opłat za energię.

Wybierz swój plan abonamentowy i płać tyle, ile możesz. Skorzystaj z tego, co ma do zaoferowania IdoSell – 3 warianty rozliczeń w zależności od tego, na jakim etapie jest twój biznes. Możesz zacząć od planu Smart CLOUD, lecz w każdej chwili możesz go zmienić na inny.

Masa klientów w twoim zasięgu!

Tak jak w tytule – zyskujesz możliwość, by dotrzeć do ogromnej liczby klientów, zdecydowanie liczniejszej niż w przypadku sprzedaży stacjonarnej. Ta tradycyjna forma ma to do siebie, że ograniczeni jesteśmy do konkretnej lokalizacji, więc nie mamy szans, by dotarło do nas wielu klientów. W przypadku sprzedaży online nie masz takich ograniczeń, gdyż możesz prezentować swoją ofertę zdecydowanie większej liczbie odbiorców. To szansa, by więcej zarobić i w krótkim czasie uzyskać wielu stałych odbiorców oferowanych przez twoją firmę produktów.

Skutecznie zbudujesz zasięgi i rozpoznawalność!

Zwiększenie sprzedaży to najważniejsze zadanie dla każdego sprzedawcy, lecz wraz z tym pozytywnym trendem, zyskujesz też inne korzyści – zbudujesz lepszą rozpoznawalność i świadomość marki. Nie zapominajmy bowiem, że to w kanałach online spędzamy najwięcej czasu, a z każdym rokiem ta częstotliwość jest większa, więc wraz ze sprzedażą, możesz też zyskać dostęp do większej uwagi odbiorców. Możesz ich zainteresować ciekawymi wpisami na blogu, interesującymi filmami czy innym contentem, co w sposób automatyczny przełoży się na sprzedaż.

Wszystkie te aspekty pokazują jasno i dobitnie – warto zacząć działać w branży online. Zaplanuj wszystko dobrze i ruszaj na podbój rynku e-commerce!