Podobno ma to być rok przełomowy dla stron internetowych w kwestii UI.

1. Głębia

Według ekspertów wzrasta znaczenie VR i AR (wirtualna rzeczywistość i rozszerzona rzeczywistość) oraz poczucia głębi, możliwości zanurzania się w prezentowanej treści.
W związku z powyższym, jednym z prognozowanych trendów jest zwiększenie zainteresowania pełnoekranowymi filmami, które ożywią stronę i pozwolą użytkownikom pełniej ją odczuwać. Takie wideo już oczywiście się pojawiało w wielu miejscach, ale do tej pory często było uważane za przesadę, a teraz ma (podobno) spodobać się ludziom, ludzie niejako ‚dojrzeli’ do tego, aby w ten sposób odbierać stronę www.

2. Rezygnacja z publikowania na siatce

Podobno w 2018 ma się pojawić więcej szaleństwa i płynności wystroju względem dotychczasowego układu na siatce.

3. Większa czcionka

Ludzie podobno lubią teraz jak coś jest duże. W związku z tym w 2018 czcionka na stronach ma być większa, wyraźniejsza, bardziej przyciągająca uwagę.

4. Żywsze kolory

To ciekawe. W 2018 mamy odchodzić od płaskich, pastelowych, mdłych stron na rzecz stron żywych, aktywnych, kolorowych.

5. ‚Długa’ treść

Czyli nastawienie na przewijanie. Ponieważ większość ludzi korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych z małymi ekranami i jest już przyzwyczajona do przewijania tych stron palcem, w 2018 eksperci spodziewają się, że strony ‚przeciągane’ będą się lepiej sprzedawać niż strony na których treść podzielona jest na osobne podstrony.

Bez względu na to co nas czeka w tym 2018, Szczęśliwego Nowego Roku!