Wizytówka firmowa jest jedną z najlepszych form reklamy, na jaką może sobie pozwolić specjalista lub osoba zajmująca ważne stanowisko. Dobrze przemyślany design wizytówki jest więc kluczowy dla wizerunku naszego oraz naszej firmy. O czym powinieneś pamiętać podczas tworzenia własnej wizytówki, aby wyglądała profesjonalnie? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu!
Jak zaprojektować własną wizytówkę?
Jedną z najlepszych opcji jest zlecenie projektowania wizytówki specjaliście. W końcu grafik nie tylko posiada bogate doświadczenie w zakresie tego typu usług, ale również cechuje się dobrym wyczuciem estetyki. Zanim jednak zdecydujesz się na zamówienie projektu wizytówki u grafika, powinieneś dokładnie sprawdzić opinie jego Klientów, portfolio oraz przykładowe realizacje. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twoja wizytówka będzie na pewno wyglądała profesjonalnie i adekwatnie do wykonywanego przez Ciebie zawodu.
Jeżeli jednak zdecydowałeś się na samodzielne zaprojektowanie wizytówki firmowej, przed przystąpieniem do projektowania powinieneś przejrzeć inspirujące projekty wizytówek osób z tej samej branży. Kolejnym etapem jest wybór programu do projektowania. Możesz postawić na propozycje darmowe, np. GIMP lub płatne: Photoshop, czy CorelDraw.
Co powinno znaleźć się na wizytówce?
Wizytówka firmowa powinna zawierać wyłącznie najważniejsze informacje i cechować się przejrzystością. Nie umieszczaj na niej zbędnych informacji, które utrudniałyby czytelne zrozumienie tekstu. Pamiętaj również, że jest to stosunkowo niewielki dokument – przy jego projektowaniu warto więc postawić na minimalistyczny design oraz wyróżniający ją motyw lub wzór.
Informacje, jakie powinna zawierać Twoja wizytówka to:
- Twoje imię i nazwisko,
- zajmowane przez Ciebie stanowisko,
- nazwa i logo firmy,
- dane kontaktowe, np. numer telefonu i e-mail,
- adres firmy,
- adres strony internetowej firmy.
Ważny jest tutaj dobra kolejność podanych informacji. Najlepszym układem będzie kolejność, jaką podaliśmy Ci powyżej. Do tego dochodzi rozmiar użytej czcionki. Najważniejsze dane powinny zawsze być nieco większe, aby osoba czytająca wizytówkę zapamiętała je w pierwszej kolejności.
Projekt wizytówki. Jakich błędów nie popełniać?
Wizytówka zawsze powinna posiadać dobrze przemyślany projekt. Wszelkiego rodzaju błędy mogą być tutaj prawdziwą antyreklamą! Na co powinieneś w tej kwestii uważać? Przede wszystkim Twoja wizytówka nie może zawierać błędów i literówek. Ważne jest również, aby była cały czas aktualna. Zmieniłeś numer telefonu? Tego typu zmian nie można nanosić długopisem – warto przystąpić wtedy do uaktualnienia swojego projektu.
Kolejną kwestią jest dobór nieczytelnej czcionki. Pamiętaj, że wizytówka powinna być prosta i przejrzysta. Zawsze wybieraj też czcionkę zawierającą polskie znaki! Jednak na czystość i przejrzystość projektu składają się również inne elementy. Twoja wizytówka powinna być spójna z zajmowanym przez Ciebie stanowiskiem oraz tematyką firmy. Nie może być więc tutaj mowy o niepotrzebnych wzorach, motywach, czy rysunkach. Postaw na jeden, wyróżniający projekt element, który uatrakcyjni wygląd Twojej wizytówki.
Czym powinna wyróżniać się Twoja wizytówka?
Jedną z najważniejszych rzeczy, jaka rzuca się w oczy po wzięciu wizytówki do ręki, jest jej rozmiar. Ten nie powinien przekraczać wymiarów 90×50 mm. Dzięki temu każda osoba będzie mogła bez problemu przechowywać Twoją wizytówkę w portfelu lub wizytowniku. Do tego dochodzi kształt samej kartki. Możesz wybrać model o zaokrąglonych rogach albo standardowy. Pamiętaj jednak, że ostre końce kartki stosunkowo łatwo się gniotą podczas nieodpowiedniego przechowywania.
Nie możesz zapominać również o tym, aby dobrać odpowiedniej grubości i jakości papier, który nie będzie się gniótł, ani odkształcał podczas trzymania w ręce. Drukowanie w domowych warunkach zdecydowanie nie zdaje tu egzaminu. Najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalnej drukarni, która stawia na zróżnicowaną ofertę druku. Możesz również skorzystać z możliwości tłoczenia napisów lub loga Twojej firmy. To z pewnością wyróżni projekt Twojej wizytówki na tle propozycji konkurencji.
Mamy nadzieję, że nasz artykuł rozwiał Twoje wątpliwości dotyczące projektowania wizytówki firmowej. Powodzenia!