Co to jest Konwersja i jak ją optymalizować?

Z czym kojarzy Ci się termin konwersja? Jeśli dopiero rozkręcasz swój biznes albo jesteś początkującym marketingowcem, z pojęciem tym będziesz spotykać się bardzo często. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, co to jest konwersja (wskaźnik konwersji) i jak ją optymalizować.

 

Co to jest konwersja?

 

Konwersja to działanie użytkownika (potencjalnego klienta lub klienta), na którym Ci zależy. Najczęściej jest to zakup,  wypełnienie formularza (albo inna czynność powodująca kontakt, np. wysłanie e-maila lub telefonu z zapytaniem. W marketingu często mówi się także o tzw. mikrokonwersji, czyli działaniu, które w przyszłości ma doprowadzić do konwersji. Może to być np. zapis na newsletter, udział w webinarze albo pobranie darmowego materiału. Jak widzisz, konwersja to źródło zarobków (np. zakup w przypadku sklepu unternetowego) lub pozyskanie leada, gdy klient decyduje się dopiero po zapoznaniu z ofertą wysyłaną na maila.

Prawa Autorskie lepszymarketing.pl. Czytaj więcej na https://lepszymarketing.pl/co-to-jest-wspol

Prawa Autorskie lepszymarketing.pl. Czytaj więcej na https://lepszymarketing.pl/co-to-jest-wspolczynnik-konwersji-i-jak-go

Co to jest wskaźnik konwersji?

 

Wskaźnik konwersji pokazuje, ilu użytkowników wykonało pożądaną akcję, w przeliczeniu na wszystkich odwiedzających stronę. Otrzymasz go dzieląc liczbę konwersji przez liczbę odwiedzających, a następnie mnożąc otrzymany wynik przez sto. Przykładowo, jeśli na stu odwiedzających, dwóch użytkowników coś kupiło, współczynnik konwersji wyniósł dwa procent.

 

Jaki współczynnik konwersji jest uważany za dobry?

 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od branży Są takie, w których konwersja na poziomie jednego procenta jest uważana za dobrą. Czasem jednak nawet 3-4% to słaby wynik. Generalnie, czerwona lampkaa ostrzegawcza powinna Ci się zapalić jeśli wskaźnik konwersji wynosi mniej niż jeden procent.

 

Gdzie mierzy się wskaźnik konwersji?

 

Wskaźnik konwersji możesz mierzyć praktycznie we wszystkich działaniach marketingowych, takich jak reklama (FB, Google Ads), współpraca z influencerami czy pozycjonowanie strony.

 

Jak optymalizować konwersję?

 

·        Stwórz perswazyjną ofertę

 

Bez względu na to, skąd przychodzą użytkownicy (ruch organiczny, ruch płatny) zawsze trafią na Twoją stronę. Właśnie w tym miejscu podejmują decyzję o zakupie. Zadbaj o to, aby Twoja oferta ich do tego przekonała. Eksponuj korzyści i odwołuj się do potrzeb klientów.

 

·        Wyeliminuj błędy

 

Stwórz jasną, prostą i krótką ścieżkę zakupową. Sprawdź, czy wszystko działa poprawnie. Umieść buttony w widocznym miejscu. Dodaj jasne wezwanie do działania, a w przypadku formularza kontaktowego — zbieraj tylko niezbędne dane.

 

·        Przekonaj niezdecydowanych

 

Wróć z reklamą remarketingową do osób, które były na Twojej stronie, ale opuściły ją bez konwersji. W takim przypadku możesz stworzyć reklamę zachęcającą do kontaktu albo taką, która rozbije obiekcje niedoszłego klienta. W niektórych branżach świetnie sprawdzi się rabat albo darmowa dostawa. Pamiętaj, że odzyskanie niedoszłego klienta, bywa zazwyczaj tańsze niż pozyskanie nowego.

·        Zacznij od mikrokonwersji

 

Czasem proces decyzyjny wymaga czasu. Są branżę, w których natychmiastowy komunikat sprzedażowy, to przepalnie budżetu. W takich sytuacjach lepiej sprawdzi się metoda małych kroczków, czyli mikrokonwersja, o której wspominaliśmy na początku artykułu..

 

Współczynnik konwersji — podsumowanie

 

Pamiętaj, że im mniejszy ruch, tym mniejsza szansa na konwersję. Dlatego zadbaj o to, aby Twoja strona była widoczna dla potencjalnych klientów. Osób, które same szukają produktów lub usług w Google. Pozycjonowanie szerokie, na nieograniczoną liczbę fraz kluczowych to Twoja szansa na wartościowy ruch i zwiększenie współczynnika konwersji. Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z agencją Lepszy Marketing.