Gdyby ktoś chciał stworzyć stronę internetową całkowicie spersonalizowaną dla unikatowych użytkowników, w przyszłości będzie mógł do tego wykorzystać technologię rozpoznawania twarzy.
Rozpoznawania twarzy a płacenie rachunków i karta wstępu
Już teraz w pewnej chińskiej miejscowości turystycznej rozpoznawanie twarzy wykorzystywane jest do umożliwiania klientom płacenia za rachunki czy wejście do konkretnych budynków. Klient meldując się w hotelu robi sobie zdjęcie twarzy i następnie zdjęcie to ląduje w systemie, przez co zapewnia mu możliwość korzystania ze wszelkich dóbr dostępnych dla wybranego przez niego pakietu. Wchodząc do muzeum nie musi kupować biletu czy stać w kolejce, po prostu w momencie w którym wchodzi do budynku jego twarz skanowana jest przez kamerę i gdy podchodzi do wejścia do muzeum, system już wie, że należy mu otworzyć drzwi.
Technologie do rozpoznawania twarzy wykorzystywane są tak naprawdę w wielu miejscach. W końcu przyjdzie też czas kiedy zostaną one wykorzystane do tworzenia stron www sprofilowanych specjalnie dla konkretnego użytkownika.
Wykorzystanie rozpoznawania do personalizacji stron startowych?
Strony, które wykorzystywałyby tego typu profilowanie mogą wyglądać idealnie tak jak powinny dla tego konkretnego klienta (zobaczcie stare posty na ten temat: spersonalizowane strony startowe 1, spersonalizowane strony startowe 2).
Biorąc pod uwagę, że większość smartfonów, tabletów i monitorów posiada wbudowaną kamerę skierowaną na twarz użytkownika, możliwe byłoby rozpoznawanie użytkownika bez względu na to gdzie czy na jakim urządzeniu chce wejść na daną stronę.
Na razie to oczywiście przyszłość, ale pewnie już wkrótce stanie się to rzeczywistością.