Kontynuując wątek korzystania ze sztucznej inteligencji przy prowadzeniu strony www (z poprzedniego wpisu)…

Po trzecie, jeśli już zdecydujemy się na umieszczenie na stronie sztucznej inteligencji, warto wiedzieć jak ocenić jej skuteczność. Jednym ze sposobów oceny sztucznej inteligencji jest sposób Sandeepa Rajaniego, w którym można opisać zdolność sztucznej inteligencji na następujących poziomach:
a) optymalny – np. przy grze w kółko i krzyżyk
b) zdecydowanie lepszy od człowieka – np. przy grze w szachy
c) lepszy od człowieka – np. przy grze w Go
d) gorszy od człowieka – np. przy opisywaniu rysunków / zdjęć

Plusem jest to, że inteligentne algorytmy można dokształcać przez co mogą się stać one jeszcze lepsze w danym zadaniu.

Minusem jest to, że aktualnie istniejące algorytmy są tak zwanymi ‚słabymi sztucznymi inteligencjami’ specjalizującymi się w jednej dziedzinie, przez co nawet genialny algorytm do rozgrywania partyjki szachów z klientem nie odpowie na jego podstawowe pytania dotyczące produktów oferowanych przez firmę.

Warto więc zastanowić się jakie algorytmy najbardziej się nam na stronie przydadzą i które będziemy chcieli rozwijać zanim zainwestujemy w algorytmy przyszłości.