Sprzedaż w sklepach internetowych z roku na rok generuje coraz większe zyski. Coraz starsze osoby przekonują się do tej formy zakupów, a młodsi użytkownicy nie wyobrażają sobie świata bez szybkich zakupów online. Oczekiwania użytkowników rosną jednak w miarę jedzenia. Strony e-commerce muszą ładować się szybko, być intuicyjne i wygodne w obsłudze.

W innym wypadku generują zamiast zysków frustrację i ucieczkę do konkurencji. Optymalizacja strona internetowych jest więc koniecznością, jeśli chcemy osiągnąć sukces sprzedażowy online. Dlaczego jednak warto przede wszystkim skupić się na wersji przeznaczonej na urządzenia mobilne? Postaramy się na to pytanie odpowiedzieć poniżej.

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Strona internetowa musi przede wszystkim generować zyski, co oznacza, że powinna funkcjonować tak, by skłaniać użytkownika do dokonania zakupów jak najszybciej i jak najprościej. Istnieje wiele czynników, które należy przeanalizować zanim zaczniemy ją optymalizować. Można tu wymienić między innymi szybkość ładowania się strony, jej układ i intuicyjność obsługi, a także atrakcyjność kart produktów czy samo funkcjonowanie koszyka zakupu i metod płatności.

Niezwykle istotna jest w tym wypadku wersja mobilna naszego sklepu. Od kilku lat bowiem coraz więcej użytkowników woli dokonywać zakupów właśnie w ten sposób. Konieczne jest więcej dostosowanie układu witryny tak, by wszystkie elementy były na niej czytelne, a także, by przyciski i nawigacja były proste w obsłudze. Jeśli chciałbyś wiedzieć, w jaki sposób powinieneś zoptymalizować swoją stronę internetową, by poprawić konwersję, skorzystaj z usług firm takich jak Conversion, które od lat specjalizują się w analityce internetowej.

Zakupy internetowe z wykorzystaniem smartfonów są dominującym trendem

Rozwój smartfonów zmienia nasze przyzwyczajenia zakupowe. Początkowo nawigacja po stronach internetowych zupełnie niedostosowanych do urządzeń mobilnych zniechęca do zakupów online. Obecnie zakupy z użyciem smartfonów stały się standardem i coraz więcej osób podczas podróży środkami transportu czy siedząc na kanapie przegląda setki produktów w sklepach internetowych i dokonuje szybkich, wygodnych zakupów. Warto dodać, że nawet osoby, które preferują zakup z wykorzystaniem komputerów często wcześniej przeglądając różne oferty właśnie na smartfonach. Nie można więc pozwolić sobie na to, by nasza strona internetowa odstraszała potencjalnych klientów, zwłaszcza że z każdym rokiem liczba użytkowników smartfonów się zwiększa.

Na wzrost potencjału zakupowego z wykorzystaniem urządzeń mobilnych wpłynęła również popularność mediów społecznościowych i obecnych w nich reklam. Podczas ich codziennego przeglądania na telefonie użytkownik trafia na dopasowane do swoich zainteresowań produkty. Jednym kliknięciem może przejść do ich zakupu, a potwierdzenie płatności z pomocą odcisku palca czy twarzy jeszcze bardziej ułatwia cały proces.

Strona internetowa zoptymalizowana pod urządzenia mobilne generuje więcej wejść płatnych i organicznych

Większy czas przeglądania internetu na urządzeniach mobilnych nie umknął oczywiście uwadze takich gigantów jak Google. Od kilku już lat strony internetowe, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych są faworyzowane przez wyszukiwarki. W przypadku Google to, na której pozycji znajduje się nasza witryna jest zależne tylko od wersji strony na smartfony. Również w przypadku Google Ads dobrze dopasowane do urządzeń mobilnych strony generują wyższy wynik jakościowy, co przekłada się na niższą stawkę za kliknięcie.

Warto w tym miejscu dodać, że jednym z głównych aspektów, na których skupiają się właściciele stron internetowych w przypadku optymalizacji pod urządzenia mobilne jest oczywiście szybkość ładowania się witryny. Jeśli uda nam się uzyskać dobry wynik na smartfonach, to szybkość ładowania się witryny będzie również bardzo dobra na komputerach stacjonarnych. Oznacza to więc, że jeśli skupimy się przede wszystkim na optymalizacji naszego sklepu pod urządzenia mobilne, to uzyskamy korzystny efekt dla wszystkich użytkowników, również tych, którzy preferują sprzęty desktopowe.