Zastanawiam się co jakiś czas na łamach tego bloga gdzie zmierza projektowanie stron internetowych, jakie są nowe trendy lub jakie się wkrótce pojawią. Możliwości jest wiele, ale o jednym jakoś do tej pory nie myślałem – strony spersonalizowane.

tmp_internet-1674572__180-1343118926

W pewnym sensie spersonalizowane strony startowe już istnieją, tyle tylko, że póki co są one albo spersonalizowane zaledwie fragmentarycznie pod kątem reklam, które mają się pojawić użytkownikowi przeglądającemu onet czy WP, albo spersonalizowane pod kątem narzędzia, z którego ktoś korzysta (responsywność stron).

Przyszłością stron internetowych wydają mi się jednak strony w pełni spersonalizowane bazujące zarówno na tym z jakiego urządzenia ktoś korzysta oraz upodobaniach danej osoby. W końcu – inna strona spodoba się nastolatkowi korzystającemu z najnowszego Iphone’a, a inna 50-letniemu biznesmenowi (chyba).

Jak stworzyć takie strony? A dokładniej jak stworzyć takie strony, żeby nie przesadzić z różnorodnością? To jest dobre pytanie.

Trzeba tu pamiętać, że ludzie korzystają z wielu urządzeń do przeglądania stron (w domu, w pracy, w drodze) i jeżeli za każdym razem będą widzieli inną stronę, to w końcu się zirytują. Ludzie lubią to co znają. Trzeba więc stworzyć system, który będzie brał to pod uwagę.