Nie tylko Facebook, Snapchat, Twitter, LinkedIn – na rynku jest wiele mediów społecznościowych, na których firma powinna być obecna. Zarówno ze względów marketingowych, wizerunkowych jak i czysto sprzedażowych opłacane jest korzystanie z mediów społecznościowych i prowadzenie profilu. Instagram to jeden z takich portali, który zdecydowanie warto wziąć pod uwagę tworząc strategię marketingową firmy. Planując działania w ramach tego social media należy jednak zdawać sobie sprawę z jego specyfiki i dostosować komunikację do odbiorców Instagrama. Szerszą wiedzę na temat skutecznego zarządzania profilem na „Insta” można uzyskać klikając – prowadzenie instagrama.
Dlaczego warto korzystać z Instagrama tworząc komunikację marketingową firmy? Ten serwis internetowy ma aktualnie 8 milionów użytkowników w samej tylko Polsce. Tendencja ta wzrasta z roku na rok. Przeciętny użytkownik spędza na tym portalu 40 minut dziennie, przy czym młodsi mają tendencję do przebywania w tym portalu 2 – 3 godziny dziennie. Najmniej czasu spędzają tam osoby po 40 roku życia – średnio jest to około 15 do 20 minut dziennie. Istotne jest także to, że użytkownicy Instagrama logują się na swoje konta nawet kilka – kilkanaście razy dziennie. Statystyki pokazują jasno, dlaczego warto korzystać z reklamy na „Insta”. Daje ona szanse, aby trafić do licznego grona odbiorców, a fakt, że logują się oni na swoje konta nawet kilkanaście razy dziennie zwiększa skuteczność kierowanych do nich reklam, które mogą być im wyświetlane nawet za każdym razem, gdy zajrzą na Instagrama.
Należy jednak pamiętać, że zarówno reklama na Instagramie, jak i prowadzenie profilu wymaga bliższego przyjrzenia się użytkownikom tego portalu. Nie wszystkie firmy osiągną tę samą skuteczność dzięki reklamie na „Insta” i zależy to nie tylko od dobrze zbudowanej reklamy, ale także od tego, kto z Instagrama korzysta.
Jak pokazują badania prowadzone na zlecenie Instagrama w Polsce największą grupą korzystającą z „Insta” są kobiety. To aż 75% użytkowników, którzy zaglądają aktywnie na ten portal. Najliczniejsze grupy to osoby między 15 a 24 rokiem życia i między 25 a 34. Wśród tych kategorii wiekowych zainteresowanie Instagramem jest największe i szybko rośnie liczba użytkowników. Z tego społecznościowego portalu korzystają najczęściej osoby z mniejszych miast i wsi, ale najliczniejszą grupę zarejestrowanych użytkowników stanowią mieszkańcy wielkich miast. Na „Insta” dominują osoby z wykształceniem wyższym oraz średni. Co ciekawe w Polsce znaczna część użytkowników Instagrama, który przecież został pomyślany jako serwis społecznościowy na smartfony, korzysta z niego za pośrednictwem strony internetowej.
Poniższy rys demograficzny użytkowników serwisu w dużej mierze pokazuje do kogo powinna być kierowana reklama na Instagramie i ułatwia prowadzenie profilu. Instagram to portal oparty przede wszystkim na publikacji zdjęć i filmów, co także należy wziąć pod uwagę tworzą strategię komunikacyjną w tym social media.