Marketing internetowy to aktualnie najszybciej rozwijająca się część obszaru marketingu. Wykorzystuje wiele narzędzi, ale jego cel jest tak naprawdę jeden: pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie tych już pozyskanych. Jednym z ważniejszych narzędzi stosowanych online jest pozycjonowanie stron, kluczowe dla wszystkich tych uczestników rynku, którzy pragną być rozpoznawani i zapamiętani przez odbiorców. Optymalizacja pozycjonowania umożliwia zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarkach.
Co wpływa na pozycjonowanie stron?
Najprościej formułując, pozycjonowanie stron ma na celu wyeksponowanie strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwarek. Możliwie najwyższa pozycja strony uzyskana w trakcie operacji po poleceniu „szukaj” z pewnością nie gwarantuje, ale zdecydowanie zwiększa szanse na dotarcie do jak największej grupy odbiorców i zwiększenie sprzedaży produktów lub usług.
Powodzenie pozycjonowania, którego miernikiem jest liczba wejść na stronę zależy dalej od wielu czynników, m.in.
- determinacji poszukującego
- miejsca na ekranie
- konkurencji
- długości treści na stronie
- występowania słów kluczowych
- oryginalności treści
- ilości linków i ich jakości pochodzących z innych stron
- obecności w social mediach
Ważną składową pozycjonowania stron jest content marketing – wartościowa treść interesująca odbiorców. Strona o ciekawej i wartościowej zawartości może liczyć na wzmocnienie swojej pozycji poprzez tzw. wyszukiwanie organiczne, naturalny dobór stron z uwagi na ich treść. Najczęściej stosowane formy content marketingu to:
- artykuły eksperckie
- blogi
- poradniki
- artykuły sponsorowane
- e-booki
- video
Pozycjonowanie stron – trendy w 2019
Właściwie co roku marketing online ulega przeobrażeniom. Pojawiają się nowe technologie, nowe oczekiwania i nowe sposoby na zaistnienie w sieci. Wydaje się, że rok 2019 to czas nowych trendów nastawionych na oryginalność i indywidualność. A to wiąże się z budowaniem stron unikających kopiowania i powtarzania podobnych do innych treści.
Działania mające na celu pozycjonowanie stron powinny skupiać się na zawartości oraz parametrach technicznych strony. Powodzenie działań pozycjonujących to optymalizacja wszystkich czynników nastawiona na dotarcie algorytmu oceniającego Google do kodu zawartego na stronie. Aby tak się stało optymalizacja czynników wpływających na pozycjonowanie stron musi wziąć pod uwagę:
- dostępność strony, by roboty sieciowe miały swobodny dostęp do zawartości strony, miały możliwość jej zeskanowania i zamieszczenia w indeksie wyszukiwarki
- architektura informacji, czyli umiejętne zbudowanie struktury podstron oraz wewnętrznego linkowania
- content, czyli umiejętny dobór treści oczekiwanej przez odbiorcę z użyciem słów kluczowych
- kod HTML, czyli wyeksponowanie najważniejszych elementów kodu stanowiących o szybkości działania witryny, jej wyglądu i poprawności funkcjonowania
To właśnie te elementy wpływają na poprawę widoczności strony w wyszukiwarkach i to od nich zaczyna się zawsze prace optymalizujące, wpływające na pozycjonowanie stron.
Jeżeli nie wiesz jak samemu pozycjonować stronę internetową, dobry specjalista SEO może się okazać nieocenioną pomocą.