Prowadzenie strony internetowej zazwyczaj nieodzownie wiąże się w dzisiejszych czasach z prowadzeniem strony fanowskiej na Facebooku. Taki fanpage na Facebooku może być narzędziem wielorako wykorzystywanym. Może to być: narzędzie do bieżącego informowania fanów naszej strony o naszych ofertach, narzędzie do wymiany informacji z klientami, narzędzie do pokazania bardziej ludzkiej strony swojej firmy, etc. Facebook dla firm może być więc bardzo przydatny i warto wykorzystać możliwości, które nam on oferuje. Ale konkretnie…

O ile przy projektowaniu strony internetowej warto przede wszystkim postawić na zwięzłość informacji, tak żeby użytkownik/użytkowniczka w przeciągu kilku sekund wiedział/a co oferujemy, gdzie na stronie znaleźć informacje o tym jak to coś zamówić i dlaczego warto… o tyle przy prowadzeniu fanpage ważne jest, żeby użytkownik/użytkowniczka w przeciągu kilku sekund się uśmiechnął/uśmiechnęła, zachwycił/a, pokiwał/a głową ze zrozumieniem… i ostatecznie zechciał/a polubić nasz fanpage, polubić konkretnego posta lub nawet go udostępnić.

Prowadzeniem fanpage często zajmują się specjaliści z agencji reklamowych. Na stronach tego typu agencji znajdziecie podstawowe informacje o zakresie prowadzenia fanpage, np. www.brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku.

A jak to zrobić samodzielnie? Jeżeli nigdy wcześniej nie prowadziliście strony fanowskiej to na początek polecam zerknąć na fanpage konkurencji (co najmniej kilku firm zajmujących się tym co Wy) i zobaczyć:
– co się pojawia na takiej stronie,
– co wzbudza najwięcej reakcji: polubień, komentarzy, udostępnień,
– w jakich dniach, godzinach pojawiają się notki i czy termin pojawienia się notki ma związek z liczbą reakcji (podobno ludzie najchętniej reagują na posty publikowane w piątek, ale może się to różnić w zależności od branży),
– jakie są proporcje postów dotyczących działań firmy w stosunku do postów informujących o wydarzeniach zewnętrznych, postów zabawnych lub informacyjnych.

Bazując na tych wszystkich informacjach można stworzyć kilka pierwszych notek na własny fanpage, wrzucić je do sieci i rozpocząć promocję swojej strony fanowskiej. Promować można się wśród znajomych, wśród obecnych klientów (tych zadowolonych ;)) i oczywiście wśród potencjalnych nowych klientów. Do pierwszych możemy dotrzeć przez własnego prywatnego Facebooka (zakładam, że macie). Do drugich przez ulotki/wizytówki z adresem fanpage’u i zachętą do polubienia dodawane do swoich towarów i usług. Do trzecich chociażby przez reklamy, które oferuje nam Facebook, albo umieszczanie odnośników na cudzych stronach fanowskich, albo na tysiące innych sposobów, które pewnie już przychodzą Wam do głowy.

I tyle na początek. Powodzenia 🙂