Strony responsywne weszły już na dobre do wystroju światowej sieci, hamburgerowe menu jest już pewnie bardziej rozpoznawalne od samego hamburgera i wszyscy wszem i wobec zachęcają nas do scrollowania ich stron. Co więc nowego się pojawia lub pojawi w najbliższym czasie? Czy będziemy musieli poczekać z nowościami do nowych technologii (HoloLens, Oculus Rift, etc.)?
Rozwój animacji wczytywania
Są to mikroanimacje pojawiające się gdy, przykładowo, wczytuje się nam jakiś kawałek strony. Fakt, tego typu animacje istnieją już od bardzo dawna, ale teraz stają się coraz bardziej rozbudowane. To już nie jest zwykły zegarek, któremu wskazówki obracają się w kółko, tylko np. zegarek, który wesoło podskakuje, później leży, wstaje, etc.
Możliwość oglądania produktów w trójwymiarze
Jest to szczególnie widoczne w sklepach internetowych, które sprzedają towary „designerskie”, gdzie wygląd i z przodu i z boku i pod kątem 45 stopni ma dla klienta znaczenie.
Historie opowiadane obrazem
To, w pewnym sensie powrót do pisma obrazkowego, wymuszony tym, że ludzie coraz częściej polegają na obrazie bardziej niż na tekście (a może tak się tylko wydaje webdesignerom ;)). Taka historia prędzej wciągnie i zachęci do przeczytania kilku linijek tekstu dotyczącego produktu, usługi.
Wbudowywanie elementów zewnętrznych
Tutaj, np. mapa google streetview, pogoda, najnowsze informacje ze świata, nasze notki z Facebooka, etc. – czyli wszystko co może poprawić UX (nie trzeba przemieszczać się po kilku stronach, aby dowiedzieć się tego co potrzebujemy). Przykładowo, firma oferująca wycieczki do ciepłych krajów może mieć na stronie informacje ze swojego Fb i Twittera oraz info pogodowe, wygląd plaży z Google oraz informacje o atrakcjach w danym miejscu z lokalnej gazety.
Wykorzystanie „AI” na stronie („inteligentnego pomocnika”)
Ponieważ „AI” zaczynają być coraz popularniejsze (np. Cortana, Siri), coraz częściej znajdują się na stronach internetowych i podpowiadają użytkownikom.