Jak wynika z badań, Polacy coraz częściej kupują przez internet. Obecna sytuacja również się do tego przyczynia. Transformacja ta odbywa się również dzięki dynamicznemu rozwojowi smarfonów oraz coraz to nowe funkcje. Czujemy, że kupując przez internet oszczędzamy. Zakupy przez Internet są również niezwykle wygodne i komfortowe – nie wymagają wychodzenia z domu. Za pomocą kilku kliknięć możemy więc zaopatrzyć się we wszelkie potrzebne nam produkty. Do tego te promocje! Przedsiębiorcy systematycznie przenoszą więc swoje biznesy do Internetu. Zauważają bowiem gwałtowne wzrosty w przychodach, jakie można osiągnąć przenosząc się do internetu. Jak ustalać promocje w sklepach internetowych? Na jakiej zasadzie obniżać ceny? Podpowiadamy, jak przyciągnąć klientów, jednocześnie nie tracąc przy tym.
Kiedy stosować rabaty?
Często zdarza się tak, że przedsiębiorcy zaczynają wprowadzać rabaty w swoich sklepach internetowych dopiero wówczas, gdy zauważają spadek sprzedaży na swojej platformie. Jak wiadomo, promocje są lubiane przez wszystkich konsumentów, jednak ich stosowanie nie zawsze może okazać się sposobem na zysk. Często staje się to karkołomną strategią. Promocje nie są bowiem sposobem na najszybsze i najprostsze zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Jeśli będą one organizowane nieumiejętnie, bez konkretnego planu i wizji, mogą doprowadzić o długofalowych problemów i naruszyć naszą płynność finansową.
Jak planować rabaty?
Posiadając lub prowadząc sklep internetowy warto nauczyć się skrupulatnego planowania akcji rabatowych. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego chaosu. Zanim je jednak rozpoczniemy, warto najpierw wykonać wszelkie czynności z listy “Do zrobienia”:
- Po pierwsze – zdefiniuj swoje cele. Na wstępie warto określić, ile chcemy wygenerować przychodu, ilu nowych klientów chcemy zyskać oraz zastanówmy się, dlaczego właściwie chcemy zorganizować promocję.
- Kolejno – ustal zasady promocji. Warto już na wstępie jasno i klarownie je określić, by uniknąć niedogodności i nieporozumień. Zdefiniuj termin, budżet reklamowy i czas trwania promocji oraz warunki korzystania z niej.
- Kolejnym krokiem powinno być zintegrowanie promocji w sklepie internetowym. W tym celu ustawmy mechanizm w systemie e-commerce w taki sposób, by prawidłowo interpretował on promocję.
- Na końcu – zbierz wnioski i skup się na regularnym działaniu.
Promocje mogą okazać się prawdziwym wabikiem na klientów. Dzięki nim nie tylko zyskasz nową bazę klientów, ale również dopieścisz tych już istniejących. Warto jednak, by każdy rabat i każda promocja były zorganizowane w przemyślany sposób. To sprawi, że akcje rabatowe będą korzystne nie tylko dla klientów, ale również dla nas jako właścicieli. Jeśli martwisz się, że samodzielnie nie dasz rady przeprowadzić promocji, skontaktuj się z profesjonalistami. Agencja e-commerce pomoże ci właściwie przeprowadzić działania marketingowe. System Shopify posiada wiele udogodnień dla właścicieli sklepów internetowych.