Istnieje kilka możliwych podejść do tworzenia strony docelowej, czyli strony na której lądują ludzie przekierowani z różnego rodzaju reklam, które umieszczamy w internecie.
Niektórzy eksperci twierdzą, że powinno się na takiej stronie przedstawić jak najwięcej potrzebnych informacji, bo jest duże prawdopodobieństwo, że użytkownik poprzestanie na tej stronie jak nie znajdzie od razu tego czego szuka. Inni twierdzą, że na stronie docelowej powinno się umieścić przede wszystkim graficzne przedstawienie naszej oferty i zachętę do dalszego przeglądania, gdyż ludzie przede wszystkim zwracają uwagę na grafikę.
Są też tacy, którzy uważają, że wygląd strony docelowej zależy od potencjalnych klientów, odwiedzających naszą stronę oraz usług, które świadczymy (produktów, które oferujemy). Są klienci, do których prędzej dotrzemy graficznie, zabawnie, są też tacy którzy zwracają głównie uwagę na szczegóły, treść. Są usługi, które nie wymagają specjalnego opisu, są też takie które potrzebują wyjaśnienia.
Dziś 5 porad dla stron z usługami/produktami, przy których możemy sobie pozwolić na umieszczenie na stronie docelowej jedynie grafiki i kilku haseł.
Przy takich stronach, eksperci twierdzą, że:
1. Jeżeli Twoja usługa nie wymaga od użytkownika dłuższego zastanowienia, już na widocznej części strony docelowej powinno znaleźć się „CTA” (call to action), czyli zachęta do wykonania konkretnego działania ze strony użytkownika (zapisanie się do newslettera, utworzenie konta, obejrzenie oferty)
(Jeżeli Twoja usługa wymaga zastanowienia, nad CTA powinna pojawić się dodatkowa informacja dotycząca Twojej usługi.)
2. Komunikaty na stronie powinny być bardzo proste i bezpośrednie – wprost zachęcające do konkretnych działań, używaj więc prostych komend: „zapisz się”, „zaglądnij”, „zrób”, „uzyskaj”, „zobacz”.
3. Oprócz CTA na stronie powinien być odpowiedni obraz/wideo, czyli graficzna forma uzupełniająca tekst, zachęcająca do wykonania zalecenia z tekstu.
4. Bardzo ważne w przypadku tak skromnej w treść strony są szczegóły. Pamiętaj więc o takich szczegółach, jak:
– kolory i ich odcienie – budują one nastrój całej strony. Zastanów się jaki nastrój najbardziej będzie sprzyjał podjęciu przez użytkowników decyzji o dalszym zaangażowaniu w stronę.
– wielkość tekstu w stosunku do rysunku. Zadbaj, żeby strona nie wyglądała zbyt ciężko przez za dużą czcionkę lub żeby rysunek nie zdominował całkowicie przekazu treściowego.
– kształt obrazów i czcionki. Dobierz czcionkę – ostrzejszą lub bardziej wygładzoną, obrazy bardziej kanciaste lub z łagodnymi obramowaniami.
– graficzne pokazanie efektu. Pokaż użytkownikom jaki będzie efekt jeżeli zareagują zgodnie z Twoim zaleceniem (zysk, wzrost sprzedaży, wzrost osób do których dotrze użytkownik, nauczenie się robienia ciasta z jabłkami, nauczenie się naprawiania prostych urządzeń, etc.).
5. I na koniec – przetestuj stronę: pokaż kilku osobom, potencjalnym klientom i zapytaj ich o zdanie odnośnie strony. Jeżeli wszystkim się spodoba, możesz startować z upublicznianiem tej strony dla szerszego grona odbiorców.