Święta już za miesiąc, stąd pytanie – Czy warto zmieniać wystrój strony www na święta? Jakie są plusy, a jakie minusy takiej zmiany?

winter-993238_1920

Myślę, że bardziej podstawowe pytanie jest nawet – jak często zmieniać wystrój strony www? Bo, że zmieniać to oczywiste – gdybyśmy wystroju strony nie zmieniali i funkcjonowali wciąż na stronach z lat 90-tych… No cóż… Zasłona milczenia. 😉

Jak często zmieniać wystrój strony?

Na pewno warto zmieniać wystrój strony raz na dwa-trzy lata, bo mniej więcej co tyle czasu kumuluje się tyle zmian w tworzeniu stron www, że gdybyśmy tej strony nie zmienili, to byłoby mocno widoczne.

Czy zmieniać częściej niż raz na kilka lat?

Osobiście uważam, że warto zmieniać wystrój strony przynajmniej raz do roku. Warto przed taką zmianą zobaczyć co dzieje się w internecie, jakie są bieżące trendy (wersja dla leniwych – zobaczyć jaki nowy szablon zaproponował WordPress ;)) i reagować.

I tutaj nie chodzi tylko o jedno zdjęcie, ale o cały układ strony, o czcionki, o odległości między wersami, o justowanie. Te wszystkie kwestie zmieniają się z biegiem lat. Kilkanaście lat temu modną czcionką był Times, później Arial, Calibri, i tak dalej. Kiedyś modny był układ okienkowy, szpaltowy, dziś jednostronicowy przewijany, i tak dalej…

Można jednocześnie stworzyć na stronie kilka miejsc na grafikę sezonową (jeśli nasz układ strony na to pozwala). I tę grafikę można zmieniać w zależności od aktualnych wydarzeń.

Plusem zmiany jest bycie na bieżąco, plusem jest sprawienie, że strona nie będzie monotonna. Plusem jest to, że jeżeli np. odwołujemy się do Świąt Bożego Narodzenia, to tym odwołaniem wzbudzamy emocje ze Świętami związane (zazwyczaj pozytywne).

Minusem jest to, że część ludzi przyzwyczaja się do tego co znane (do wystroju strony) na tyle mocno, że jak widzą coś nowego, to na wejściu są niezadowoleni.

Wyjściem z tej sytuacji może być właśnie zmiana częściowa – tylko fragmentu strony.

Jak widać, są więc różne sposoby na to, żeby dokonana zmiana nie była agresywna, nie wzbudzała złości u fanów stagnacji, a jednocześnie podobała się fanom innowacji 😉

A co zmienić teraz przed świętami?winter-993238_1920

Na pewno promocje na stronie – warto je ująć jako promocje świąteczne (np. z grafiką w postaci prezentów).

W grafice:

– zmiana konkretnego zdjęcia na stronie odwołującego się do aktualnych wydarzeń na zdjęcie świąteczne,

– zmiana atmosfery strony poprzez np. dodanie do normalnego tła nienachalnych spadających płatków śniegu,

– dodanie ruchomego elementu związanego z wydarzeniami, na przykład Mikołaja spacerującego na dole strony…

– zmiana czcionki na bardziej świąteczną…

Można stworzyć nową podstronę świąteczną i dodać na pierwszej stronie link do tej podstrony „poczuj święta”.

Tymczasem udanego zbliżającego się okresu przedświątecznego 🙂