Nie zawsze wiemy, jak powinien wyglądać gotowy wydruk. W wielu przypadkach istotny jest każdy detal i nawet najdrobniejsza zmiana wyglądu wydruku może doprowadzić do sukcesu albo porażki całej kampanii marketingowej.

 

Zasada decorum

Znana już od starożytności, dziś mniej popularna i chętniej odrzucana w sztuce, zasada decorum wciąż obowiązuje w wielu aspektach ludzkiego życia. Jest to zasada zgodności treści z formą, nazywa również jednorodnością stylistyczną. Zachowanie tej stosowności ma decydujący wpływ na sukces kampanii marketingowej. Trudno sobie wyobrazić, aby plakaty informujące o bardzo ważnym kongresie naukowym miały infantylną formę wizualną albo żeby materiały poświęcone problemom biedy na świecie miały złote detale. Niestaranne dobranie formy w stosunku do treści przekazu, a także do filozofii firmy, jej tożsamości wizualnej i prezentowanego światopoglądu może doprowadzić do utraty zaufania klientów, a także klęski wizerunkowej przedsiębiorstwa.

JKB Print – jak wybrać odpowiedni papier

Skoro nawet najdrobniejszy detal ma znaczenie, to tym bardziej ma je wybór odpowiedniego papieru. Papier, to coś, czego odbiorca dotyka, z czym ma bezpośredni kontakt. Wizytówki powinny być wydrukowane na papierze dobrej jakości, o dużej gramaturze i dodatkowo uszlachetnione. Materiały poświęcone ekologii należy wydrukować na papierze ekologicznym. Plakat musi być tak zabezpieczony, aby kolory nie blakły od słońca, a wilgoć nie powodowała marszczenia się powierzchni i jej zniszczenia. Katalogi muszą być łatwe w użyciu i odporne na zniszczenia mechaniczne. Papier może poinformować klienta o światopoglądzie firmy, zwiększyć prestiż przekazu, podkreślić kolory, być miły albo toporny w kontakcie ze skórą. Warto sprawdzić, jakie rodzaje papieru ma wybrana drukarnia. W tym celu wystarczy wejść na stronę drukarni (np. JKB Print).

Zalety korzystania ze wzorników

Wzornik papierów pozwoli na sprawdzenie konkretnych rodzajów papieru w praktyce. Często dopiero wydrukowanie wybranego projektu na konkretnym papierze daje pełny obraz sytuacji. Nie warto drukować kilku wersji katalogu, bo jest to dość kosztowne. Można wydrukować wzornik, który będzie zawierał każdy dostępny rodzaj papieru. Warto sprawdzić jakie rodzaje wzorników oferuje wybrana drukarnia, np. drukarnia JKB Print oferuje możliwość wydrukowania wzornika zawierającego wszystkie dostępne papiery albo takiego, który ma tylko papiery do wizytówek i zaproszeń, czy tylko papiery okładkowe. Wszystko zależy od konkretnej firmy poligraficznej.